Psikoloji Mezunlarının Çalışabileceği Alanlar


 Psikoloji mezunları nerelerde çalışabilir? Aslında bu sorunun cevabı çok uzun. Devletteki iş alanlarından tutun da özel sektörde pek çok iş alanı bulunmaktadır. Tabi bu iş alanlarında ne kadar açık oluyor bunun hakkında kesin bir şey söyleyemeyiz. Her sene değişen düzenlemeler ile farklılaşmalar meydana geliyor. Ben de arada bu seriye bir psikoloji alanı yazmak ve bir 4. Sınıf psikoloji öğrencisi olarak bilgilerimi aktarmak istiyorum.


1.       Klinik Psikolog
    Bugün genel olarak bir bilgi vermeye çalışacağım. İlk olarak klinik alanından konuşalım. En fazla bilinen ve rağbet gören alanın klinik olduğunu biliyorsunuzdur. Muhtemelen bu yazıyı açtığınızda sizin aklınızdaki alan da klinik psikologluk alanıydı. Hani çocuklar duymasında Meltem’ in devamlı gittiği dinleyen psikolog adam :D Evet hepiniz hatırlıyorsunuzdur.  Bu işe sahip olmak için sadece psikoloji bölümünü bitirmeniz yeterli olmuyor maalesef. Bölümü bitirdikten sonra bir de klinik alanında yüksek lisans yapmanız gerekiyor ya da başka bir bölüm mezunu iseniz klinik psikoloji alanından hem yüksek lisans hem de doktora yapmanız gerekiyor. Böylece isterseniz kendi kliniğinizi açabiliyorsunuz, isterseniz halihazırda bir klinikte psikologluk yapabiliyorsunuz.

2.       Bakanlıklar
    Herkesin merak ettiklerinden bir diğeri de devlet kolundaki iş imkanlarının neler olduğu. Kpss ile girebileceğiniz yerler: adalet bakanlığı, sağlık bakanlığı, aile ve sosyal politikalar bakanlıkları, rehberlik ve araştırma merkezleri, devlete bağlı kreşler, eğer formasyon alırsanız okulların rehberlik bölümleri.

3.       Özel Alanlar
    Son kategoride de özel alanlardan bahsetmek istedim. İlk olarak insan kaynakları alanı var. Bu bölüm için yüksek lisans yapmanız gerekli değil. Mezun olduktan sonra tüm şirketlerde çalışmaya başlayabiliyorsunuz. Daha önceleri staj yapmış iseniz bu alanda iş bulmanız çok daha kolay oluyor. Maaş olarakta en yüksek alan sanırım insan kaynakları alanı. 
    Özel özel eğitim merkezleri, kreşler, huzur evleri, reklamcılık şirketlerinde de çalışmaya başlayabiliyorsunuz.

Umarım bu yazım biraz da olsa kafanızda mesleğin alanlarının oluşmasında yardımcı olmuştur. Daha sonra bu alanları teker teker ayrıntılı incelediğim, maaşından, çalışma saatlerinden, zorluk ve kolaylıklarından bahsettiğim yazılar yayımlayacağım, takipte kalın. :)

İnstagram: asliafsaroglu

  

Yorumlar

  1. klinik psikolog olabilmek için kaç sene gerekiyor üni,lisans, doktora ile birlikte?

    YanıtlaSil
  2. blogunuzu izlemeye aldım sizide blogum beklerim :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Aslı abla bunu paylaştığın için çok teşekkür ederim. Ben de senden böyle bir yazı yazmanı rica edecektim. Ben de psikoloji okumak istiyorum. Ama bu bölümün tam bir tutkunu olarak istiyorum. İşimi en güzel şekilde icra etmek istiyorum. Yüksek lisans olsun, doktora olsun, yurt dışlarında eğitim olsun hepsi hedefim. Belki bir gün meslektaş olarak bir kahve içebiliriz. Bir de benim de bir blogum var. Orada şiirlerimi, denemelerimi paylaşıyorum. Amacım buraya reklam yapmak için yazmak değildi, gerçekten. Ama belki sen de benim yazdıklarımı okur, beğenirsin.

    https://maileyan.blogspot.com.tr/

    Bu benim blogumun adresi. Belki yorumumu görürsün ve bir göz atarsın diye bırakıyorum.
    Allah'a emanet ol.
    Mervenur :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder