Psikoloji Bölümü Kazanmak İçin Çalışma Önerilerim


    Bugün sizlerle psikoloji bölümünü kazanmak için nasıl bir çalışma sistemi uygulayabilirsiniz bunu paylaşmak istedim. Kendi yaşadıklarımla beraber bir kaç önerim var :) (Dokuz eylül üniversitesinde psikoloji 4.sınıftayım)

    Benim psikoloji bölümü seçmem ve kazanmam biraz farklı oldu. Lise hayatıma fen lisesinde başladım. Son sınıfta ygs sonuçları açıklandığında ygs-5 ve ygs-6 da sonuçlarımın daha iyi olduğunu gördüm. Zaten ygs öncesinde hangi bölümü seçmek istediğime bir türlü karar veremiyordum. Ama ygs sonuçları açıklanınca bir anda ortaokulda da psikoloji istediğimi sonra vazgeçtiğimi hatırladım ve yine bir anda psikolog olarak başarılı olabileceğimi düşündüm ve hemen ertesi hafta hocalarımla da konuşarak fen derslerine çalışmayı bıraktım.

    Ygs sonrası 45 binlerdeyken bunu 10 binli derecelere çekmem gerekiyordu istediğim okullar için. Bu yüzden matematik ve edebiyat çalışmaya başladım. Tabi matematik geçmişim vardı fen lisesi olduğum için. Bir de matematiği çok severim bu yüzden çok zorlanmadım. Ancak edebiyat daha önce hiç çalışmamıştım. 2 ayda edebiyat konularını bitirmek ve ezberlemek gerçekten çok zor. Tabi ki yapılamaz değil ama gerçekten zor olduğunu söylemek zorundayım.


    Edebiyat çalışmanın püf noktası her şeyi ezberlemek. Bildiğiniz ezber soruları çıkıyor. Hem de öyle basit herkesin bildiği yerlerden değil en bilinmedik kısımlardan çıkıyor. Bu yüzden konu ayırmadan ezberleyin her şeyi. İkinci tavsiyem ise mutlaka çıkmış soruları çözün. Bunu sadece edebiyat için de söylemiyorum. Çıkmış soruları anlayarak, iyice inceleyerek çözmek size inanılmaz avantaj kazandıracaktır. Ben edebiyat çıkmış sorularına bir gün önce bakmıştım ve bu çok büyük bir hatam oldu. Çıkmış soruları yapamayınca bir anda panik oldum ve son gün olmasına rağmen bir şeyler ezberlemeye çalıştım. Bu çabam iyice kafamı karıştırdı. Sınava girdiğimde de isimleri biraz hatırlamakla beraber hepsini birbiriyle karıştırarak tonlarca yanlış yaptım :D Bu yüzden benim gibi olmayın ve çıkmış soruları en az 2 hafta önceden çözün.

    Matematik çalışmanın püf noktası da bol soru çözmektir. Matematikten ne kadar çok soru çözerseniz meyvesini size o kadar çok verir. Hiç yapamıyorken bir bakarsınız ki yapmaya başlarsınız. Bu yüzden soru ayırt etmeyin konu anlatımlı kitapların çözümlü sorularına kadar hepsini çözün.


    Benim tavsiyelerim  bu kadar açıkçası, eğer başka sorularınız da varsa yorum olarak bırakırsanız cevaplamaktan mutluluk duyarım J

Yorumlar

  1. 9 eylül üniversitesi nasıl onerir misiniz ? 11. Sinif oldugum icin biraz arastirma yapiyorum. Simdiden tesekkur ederim ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sadece 4. sınıfımı dokuz eylülde okuyorum bu yüzden tam bir bilgi veremem :)

      Sil
  2. Bende suan bölüm arayışındayım. Herkesin bir hedefi var lakin benim aklımdaki bölümler hep zıt yerlerde. Psikoloji, PDR, diş hekimliği, eczacılık... Çok kararsızım herkes bir an önce karar ver derken kendimi baskı altında hissediyorum. Siz ne düsünüyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada 11. Sınıfım

      Sil
    2. Kesinlikle biran önce karar vermen gerektiğini düşünen kişilerdenim bende. Hem sayısal hem eşit ağırlıktan bölüm seçmeye çalışmak yorucu olur. Daha 11. sınıfmışsın önünce biraz daha zaman var :)

      Sil
  3. Ben şuan 11. Sınıfım mf bölümündeyim yani matematik fen bu bölüme biraz daha yatkınım ingilizcem de iyi ve mesela mimar vb. olur yandan da dilimi geliştirip daha fazla dil öğrenip bi ise girerken öncelikli olurdum mantığım buydu ama hep icimde kalan psikolog arzusu gittikçe büyüyor ve ben şu sıra be yapacağımı bilemez durumdayım tm ye yani matematik türkçe ye geçmek de istemiyorum bu arada psikolog bilirsin ki tm den oluyor sence ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de fen lisesi çıkışlıyım. ygs den sonra karar verdim hangi bölümü istediğime tabi ki tm ye geçersen edebiyatı daha iyi kolay öğrenebilirsin ama sayısalken de kendin edebiyata çalışabilirsin :)

      Sil
  4. Mf 11. Sınıfım ve psikolog olmak için tm ye geçmek saçma geliyor sonuçta ben de edebiyat dil anltrım vb görüyorum tm den tek fark olarak coğrafya görmüyorum ki bu da psikolog olmam için çok büyük bir dert değil çünkü seneye coğrafya da göreceğim. Eğer ki psikolog olmazsam en azından fen bölümünden de meslek seçiminde kazanma ihtimalim daha artar çünkü bilgim var. Bence psikolog olmak isteyen bir mf ci tm ye geçmemeli.

    YanıtlaSil
  5. Psikoloji bölümü okuduktan sonra iş sahibi olmak zormudur? Bana çevre sahibi olman ve para Dökmen gerek dediler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki öyle bir zorunluluk yok. Yakında bu konuyla ilgili ayrıntılı bir yazı yazacağım şimdi çok uzun olur cevap yazmaya çalışırsam :)

      Sil
  6. Aslı abla bu konu hakkındada youtube kanalına da bir tane video koyarmsn. Yani koyarsan sadece biz değil birçok kişi bilgi edinmiş olur

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler önerileriniz için, sizi birkaç gündür takip ediyorum çoğunlukla you tube aracılığıyla din adına cevap verdiğiniz şeyler vardı bir ilahiyatci olarak aklıma takıldı yani bi yandan da üzüldüm yorumlarınıza, mümkünse mail yoluyla sizinle bu meseleleri konuşmak isterim.Allah doğru yoldan ayırmasın bizleri Allah'a emanet olun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder