Film Önerisi: Temple Grandin


    Merhabalarr, bugün sizlerle geçenlerde izlemiş olduğum Temple Grandin filmi ile ilgili yorumlarımı paylaşacağım. Özel Eğitim dersi için hocamız bir kaç tane film önerdi ben de ilk olarak bunu izledim.

    Temple Grandin bir biyografi filmi ve Temple Grandin' in hayat hikayesi anlatılıyor. Temple Grandin otizmli bir profesör :) Filmde otizmin belirtilerini küçük çocukluktan yetişkin bir kadında nasıl kendini gösterdiğini görebiliyoruz. Ben zaten normalde de biyografi filmlerini çok beğeniyorum. İnsanların ne inanılmaz şeyler başardığını görmek çok büyük motivasyon sağlıyor. Bu filmde kesinlikle o filmlerden biriydi.

    Otizmin ne olduğunu anlamak ve farkındalık geliştirmek için bile tek başına izlenebilir. Otizmin bir zihinsel hastalık olmadığı, bazı özel gereksinimler gerektirdiğini görebiliyoruz. Karakteri canlandıran Claire Danes' in oyunculuğu o kadar güzeldi ki sanki gerçekten yaşıyormuşuz gibi hissettirdi ve onunla beraber üzülüp onunla beraber gülebilmemizi sağladı.

    Filmde geçen motivasyonel cümlelerden de bahsetmek istiyorum. İlki "farklıyım ama eksik değilim" oldu. Temple Grandin' in annesinden duyduk aslında bu cümleyi ilk önce. Kızının farklı olduğunu ama zekasında hiçbir problem olmadığını biliyordu ve diğer insanların onu ezmesine izin vermeyip, devamlı çabalayışı beni çok etkiledi. Bu konularda aile gerçekten çok önemli. 

    Diğer motivasyonel olaylardan biri de lisede öğretmenin gösterdiği bir engel, yenilik karşısında bunu bir kapı olarak düşün, geçip geçmemek senin elinde düşüncesi oldu. Film boyunca Temple da olaylar, engeller karşısında bir kapı düşündü ve kararını verdi. Aslında bu hepimizin hayatı için geçerli. Bazen bir şeyi başarabilmek için bir çok kapı çıkıyor karşımıza ve bu kapıları açıp açmamak/başarıp başarmamak bizim elimizde.


    Sonuç olarak ben herkesin izlemesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum. Eğer sizinde şuan vaktiniz varsa açın ve izleyin :)

Yorumlar

  1. bende kesin izleyecegim bu filmi tesekkurler bilgi icin :) banada özel egitim ile ilgili "Rain Man" filmini önerdiler onuda izlemeye daha fırsatım olmadi ama sanada tavsiye ederim bi bakabilirsin :)

    YanıtlaSil
  2. Web Tasarım, Grafik Tasarım, Fotoğraf Çekimi, Arama motoru optimizasyonu, E-Ticaret, Mobil Uygulamalar, Sosyal Medya, Yazılım Geliştirme gibi hizmetlerimizle sizlerin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayacak çalışma arkadaşlarımızla, en iyi hizmet verebilmek için bir araya geldik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder