BÜYÜK PİLELİ ETEK NASIL DİKİLİR? || #ortadüzey


    Bugün sizlerle geniş pileli tok bir kumaşla kabarık hale getirebileceğiniz bir etek dikimi göstermek istiyorum. Transparan bir kumaş kullanıp altına da astar dikerek çok tarz bir etek elde edebilirsiniz. Ben beyaz likrasız şeritlerden oluşan 2 metre uzunluğunda bir kumaş tercih ettim. Devama tıklayarak devamını da okuyun!


     Kalıp: Kalıp çıkarımını videomda da çok ayrıntılı bir şekilde anlattım. Burada da kısaca anlatacağım.
  1. İlk olarak bel ölçümüzü alıyoruz Buradaki bel ölçüsünden kastım belinizin en ince yeri değil eteğin nerede olmasını istiyorsanız oranın ölçüsü. Yani düşük bel istiyorsanız göbeğinizin altından, yüksek istiyorsanız göbeğinizin üzerinden ölçebilirsiniz.
  2. Bu ölçüyü 2 ye bölüyoruz. Benim 72 cm idi 2 ye böldüğümde 36 çıktı.
  3. Bu 36 cm 3 pile ve dikiş paylarının toplamını veriyor bize.
  4. Ben kenarlara 3 er cm dikiş payı verdim. Böylece pilelere 30 cm kaldı ve 30 u 3 e böldüğümüzde de her pileye 10 cm kalmış oldu.
  5. Pileli eteklerde her pile kumaşın 3 e katlanmasıyla oluşmakta. Bir pile de 3 tane 10 cm hesaplamamız gerekiyor. 3 pile için 9 tane 10 cm kumaşa ihtiyacımız var. Böylece pileli kısım 90 cm olmuş oluyor. Mesela eğer 4 pileli yapmak isterseniz pilenin uzunluğunu 12 ile çarpmanız gerekiyor.
  6. Yandaki kenar paylarını da ekleyerek (6 cm + 90 cm) son uzunluğumuzu oluşuturuyoruz.
  7. Kalıp için fotoğrafa bakın.

Dikimi:

  1. Kalıbı kumaşın üzerine yerleştirip tam yerlerine göre katladıktan sonra ön ve arka eteği yüzü yüzüne üst üste koyup yan dikişlerini diktim.
  2. Fermuar olarak gizli fermuar kullandım. Bu fermuarın dikimini de normal fermuar dikimiyle aynı yaptım. Fermuar dikimini ayrıntılı olarak anlattığım videomu buradan izleyebilirsiniz.
  3. Daha sonra bel kemerini taktım. Bel kemeri için 10 cm x bel uzunluğu kadar bir kumaş parçası kestim. Bu kumaşı yüzü yüzüne eteğin beline diktikten sonra, diğer ucunu fermuarın uçlarını da içine alarak kemer çizgisinin üzerinden dikiyoruz.     
  4. Son olarak etek uçlarını 2 kat içe kıvırarak düz dikiş ile dikerek bitirdim. 

Yorumlar

  1. Bloğunuzu severek takip ediyorum. Dikiş,kumaşlar benimde ilgi alanım. Başarılarınızın devamını diliyorum ❤️

    YanıtlaSil
  2. Merhaba aslı, paylaşımların gerçekten güzel yanlız bir şey sormak istiyorum. 4 pili için 12 ile çarp demişsin. Yanlış anlamadiysam 36 beden bir bayan için 3 pilili 30+6( kenar payı) iken, senin hesaba göre 4 pilili 40+6( kenar payı) oluyor. Bel büyüyor. Bunu biraz açıklarsan sevinirim :)

    YanıtlaSil
  3. Beli 54 cm olan kızıma bu etmekten dikmek istiyorum pileleri kaç cm olmalı yardımcı olurmusunuz aslı hanım

    YanıtlaSil
  4. 3 pilili yapacaksanız eğer her pili için 7 cmlik pili olur.( 3 er cm kenar payna konulacak) 72 cmlik kumaş size yeterli olacaktır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. 2ser cmlik dikiş payida dahildir. 72 cmlik kumaşın içinde yani oda.

      Sil
  5. Teşekkür ederim. Ben 9 cm ölçtüm dikiş payıyla birlikte 85 cm oldu sizin gibi katladım ama cesaret edip kesemiyorum ayrıca ölçülerim yanlışmı siz 7 cm demişsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. 9 cmlik istiyorsanız 2 adet pili olur

      Sil

Yorum Gönder