KUMAŞ ALIŞVERİŞİM || KUMAŞ ÇILGINLIĞIM??


    Merhabalar arkadaşlar bugün sizlerle kumaş alışverişi diyemeyeceğim kadar büyük bir kumaş çılgınlığı alışverişi videosu ile karşınızdayım :) Aynı zamanda buraya da hem kumaşların fotoğraflarını hem de neler dikmeyi düşündüğümü yazmak istedim. Kumaşlarımın tamamını Kadıyköyde cuma günü kurulan salı pazarından aldım :) Hadi yazıyı okumaya:



 

    Bu iki kumaşı aynı tezgahın üzerinden aldım ve birbirlerine çok uyumlu olduklarını düşündüm. Gri düz kumaş iç göstermeyen likrasız bir kumaş. Nasıl bir elbise dikeceğime henüz karar vermemiş olsam da elbise dikeceğime eminim. Siyah ve gri desenli krep şifon kumaş ile de üzerine kimonovari bir parça dikerek beraber kombinlemeyi düşünüyorum.


    Annemin çoğu elbisesini ben dikiyorum. Bu yüzden sadece kendime kumaş almadım. Bu saten kumaş ile anneme bir ceket dikmeyi düşünüyorum, siyah elbiselerin üzerine giyilebilecek uçuş uçuş bir şeyler canlanıyor gözümde.


    Şifon kumaş çok sevmesem de krep şifonu çok fazla tercih ediyorum. Hem dikiminin daha kolay olduğunu düşünüyorum hem de duruşunu daha çok beğeniyorum.


    Bazı kumaşların isimlerini cinslerini bilemiyorum o yüzden elimden geldiğince tarif etmeye çalışıyorum Bu kumaşta onlardan biri. Gabardin kumaşa benziyor. Tok bir yapısı var ve çok güzel trençkot yapılabileceğini düşünüyorum.


    Şile bezi kumaşlar yaz ayları için mükemmeller. Tek sıkıntı yıkadıktan sonra ütülemesi diğer kumaşlara göre çok zor :D



   İçine badi ve benzeri şeyler giymeden giyebileceğim gömlekler yazın çok rahat oluyor. Bu kumaşlar hem incecik pamuklu bir yapıda hem de iç göstermiyor. Bunlardan gömlek dikmeyi düşünüyorum. Fiyatları 5 tl idi.


    Fotoğrafta her ne kadar rengi tam çıkmasa da soluk haki rengi bir keten kumaş bu. 10 tl ye aldım. Bunun bir de beyazını almıştım ama bir poşeti unutmuşuz bir tezgahta o yüzden o beyaz olan gitti. Bu keten kumaşla bir etek dikmeyi düşünüyorum. Hatta bir alttaki dantelimsi kumaş ile de üzerine bluz dikmeyi istiyorum. İkisini birbirine çok yakıştırdım. Bir de sandalet giydim mi kombin tamamdır. 


    Bu benim en ucuza aldığım kumaş. Yaklaşık 3 metre ve 2.5 tl. 2.5 tl ye bir kumaş hayallerimin de ötesindeydi. Bu kumaştan kimono, bluz gibi parçalar yapabileceğiniz gibi aynı zamanda kol kenarlarına, etek uçlarına da eklemeler yapabilirsiniz.


    Böyle çizgili düz siyah ve beyaz bir pantolon etek uzun zamandır arıyordum. Nasipte kumaşını bulmak varmış. Yumuşacık dökümlü pamuklu bir kumaş, iç göstermiyor. Fiyatı da 5 tl idi. Pantolon etek dikimi videomdaki pantolon etekten dikmeyi düşünüyorum sadece paçalarını daha uzun yapacağım.


    Bu da tam gömleklik bir kumaş. 5 tl ye direk girişteki tezgahtan ilk aldığım kumaş. Beyaz pantolonla da kotla da güzel durabilecek bir parça. Bu kumaşla kuaybe giderin sitesinde gördüğüm bir gömleği dikmeyi düşünüyorum. Hangi gömlekten bahsettiğimi videoyu izleyerek görebilirsiniz.



    Bu iki kumaşı anneme elbise dikmek için aldım. Fiyatları 10 ar tl idi.



    2 farklı kot kumaş aldım. Bunlardan üstteki daha ince bir yapıda ve beyaz küçük benekleri var. Bu kumaş 3 metre kadar fiyatı 5 tl idi. Trençkot dikmeyi düşünüyorum. Kalanıyla ne yapacağıma karar vermedim.

    İkinci yani alttaki kumaş ise 2 metre. Metresi 7.5 tl idi. Yani 15 tl verdim. Dokusu çok güzel biraz daha kalın ve tok. Bu kumaşla da pantolon etek dikmeyi düşünüyorum.


    İnce lacivert düz bir tunik dikmek için aldığım bu kumaş 5 tl idi. Bu dikeceğim tuniği kimonoların ceketlerin içine giymek için kullanacağım.


    Yine krep şifon olan lacivert üzerine beyaz çizgili bir kumaşım var. Bu kumaşta 5 tl idi. Ama çok kaliteli bir krep şifon. Annemin bir elbisesinin üzerine ceket dikmeyi düşünüyorum. Kimono gibi bir şey olabilir.


    Geldik en beğendiğim kumaşa. Bu da bir keten kumaş. Fiyatı 10 tl olan bu desenli keten kumaş ile salaş bir ceket dikmeyi düşünüyorum. Biraz önce gösterdiğim kot kumaşlardan biriyle de altına pantolon etek dikeceğim.


    Bu kumaş desenini belki daha önce görmüşsünüzdür. Ben çok beğeniyorum kendiliğinden bir klasikliği var. Siyah ya da beyaz ile güzel kombinlenebileceğini düşünüyorum. Bu kumaştan hem bluz hem de tunik ve ya gömlek dikmeyi düşünüyorum. Kumaş çok olduğu için bir iki parça dikebiliyorum. Fiyatı 5 tl idi.


    Bu koyu bej hafif dökümlü krep dokulu kumaş ile bir etek ve ya pantolon etek dikeceğim. Pantolon etekler çok kullanışlı olduğu için siyah, beyaz, açık ve koyu krem gibi ana renklerde dolapta bulunması gerektiğini düşünüyorum.


    Bu kumaş tam yazlık bir kumaş beyaz pantolonun üzerine tunik olarak dik beni diye bağırıyor bana. :)



    Bu son iki kumaşı da annem için aldım. Elbiselerinin üzerine kimonovari ceketler dikeceğim.

    Umarım bu yazımı ve videomu beğenirsiniz. Neler dikmeliyim sizce eğer öğrenmek istediğiniz şeyler varsa linklerini gönderebilirsiniz böylece bende onları önce kendim öğrenip sonra sizlere anlatmaya çalışabilirim. :)

Yorumlar

  1. Aynı kalıpla birden çok kıyafet diktiğinizde sadece bir tanesinin dikimini paylaşıyorsunuz diye biliyorum.

    Dikişe merak sarmış fakat aldığı kumaşı dikmek istediği parçaya uyduramayan biri olarak ay boyunca diktiğiniz kıyafetleri paylaştığınız videolar çekerseniz bize güzel fikirler verir. Video sonunda da iyi ki dikmişim çok kullanışlı bir parça dediğiniz kıyafeti bizlere tavsiye ederseniz biz acemi dikiş severlere çok yardımcı olursunuz. Bunlar benim naçizane görüşlerim.
    Youtube'da Türkçe dikiş kanallarının az oluşu ve yer alan videoların çok uzun ya da açıklayıcı olmaması sebebiyle kanalınız dikiş dikme açısından bizlere neredeyse tek kaynak haline geliyor. Kanalınızda dikiş videolarına sıkça yer vermeniz dileğimle. Başarılar. :)

    YanıtlaSil
  2. Kumaşlarınız harika eminim hepsiyle çok güzel şeyler dikersiniz :) Ben sizin videolarınızdan özenip bende dikiş makinası aldım ama sizin kadar başarılı değilim inşallah bir gün bende sizin gibi harika kıyafetler dikerim :) Başarılar :)

    YanıtlaSil
  3. izmirde tavsiye edebileceğin kumaş pazarı veya dükkan var mı?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder