KLASİK CEKET NASIL DİKİLİR?


    Merhabalar :) Bugün sonunda çok uzun zamandır uğraştığım bir dikiş yazısı ve dikiş videosu ile karşınızdayım. Orta zorlukta bir ceket dikiyoruz birlikte. Elimden geldiğince ayrıntılı ve anlaşılır olmaya çalıştım. Yinede anlaşılmayan her şeyi bana sorabilirsiniz. Şimdi  vakit kaybetmeden ceketin dikilişine geçelim.


MALZEMELER:


1. Ben bu ceketin dikimi için 2 metre krep kumaş kullandım. (Ceketimin boyu 85 cm, genellikle 36 beden giyiyorum)

2. Uyumlu renkte iplik kullandım.

3. Dikiş makinası (doğal olarak :D)


KALIP:

Kalıp için Burda Dergisinin "pratik dikiş" sayılarından 02/2015 dergisinde bulunan 4 D,E kalıbını kullandım. Bu ceketin tamamen aynısını diktim. Benim dikiş yolum biraz daha farklı sadece. Çünkü profesyonel değilim ve kendi kendime öğrendiğim şekilde dikiyorum :)



4 D, E numaralı kalıptaki 1 (ön parça), 2 (arka parça) ve 3 (kol) kalıplarını önceden kesmiştim. Bu kalıpları çoğu parçanın dikimi için kullanabilirsiniz. 4 (ön pervaz) ve 5 (arka pervaz) numaralı kalıpları ise saklamıyorum. Küçük oldukları için genellikle kayboluyorlar. Bu nedenler 4 numaralı kalıbı 1 numaranın üzerinden, 5 numaralı kalıbı da 2 numaralı kalıp üzerinden çıkarıyorum. Bunun için 1 numaralı kalıbın yaka kısmına 5 cm kadar genişlikte 1 numaralı kalıbın yaka kısmı ile paralel giden bir çizgi çizdim. 5 numaralı kalıp içinde 2 numaralı kalıbın yaka kısmından 3 cm kadar yine 2 numaralı kalıp ile paralel bir çizgi çizdim.

KALIBIN KUMAŞA AKTARIMI:

Kumaşları kalıba fotoğrafta gördüğünüz şekilde aktardım. Burda en çok dikkat etmemiz gereken nokta 2 numaralı kalıbın kat yerine denk gelmesi. Çünkü ceketin arkasında bir dikiş dikmeyeceğiz. Kat yerine koyduğumuzda arka parça bir bütün olarak kesilmiş olacak.


DİKİŞ:

1. İlk olarak pervazların yerleştirilmesi ile başlayacağım. Normalde bu ilk olarak yapılan bir aşama değil ancak böyle yaptığımda hem daha kolay yapabiliyorum hem de daha düzgün bir bitiş sağlayabiliyorum.

   Ön pervaz parçasını, ön parçanın üzerine yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştiriyorum. Zaten bu iki parçayı tek kalıptan kestiğimiz için pervaz ön parçanın üzerine tam oturacaktır. Daha sonra da pervaz ile ön parçayı omuzdan tüm yaka boyunca ve etek ucuna kadar düz dikiş ile dikip düzüne çeviriyorum.

   Normalde pervazı sabitlemek için yakadan 3 cm kadar uzaklıkta paralel bir dikiş dikmek gerekiyor. Ama kumaşım çok narin gözüktüğü için ben herhangi bir dikişin gözükmesini istemedim ve şerit tela kullandım. Şerit telayı çoğu tuhafiyede bulabilirsiniz. Nasıl yapıldığını yazının devamında anlatacağım.

   Arka pervaz içinde yine benzer bir yol izleyeceğiz. Pervaz parçasını 2 numalı kalıptan kestiğimiz arka parçanın yaka kısmına yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştirip tüm yaka boyunca dikip yüzüne çeviriyoruz. Daha sonra yine tela yerleştirerek iki parçanın birbirine yapışmasını sağladım.


2. Yan ve Omuz dikişlerini dikmeye geçiyoruz. Bu aşamada arka parçayı yüz/düz kısmı size bakarak serdikten sonra ön parçalardan birini yüz/düz kısmı arka parçanın yüz kısmına gelecek şekilde (yani tersi size bakıyor olacak) yerleştiriyoruz. Önce omuz dikişini sonra da koltuk altından başlayarak etek ucuna kadar olan kısmı düz dikiş ile dikiyoruz.



3. Kol dikimini daha önce bir yazımda anlatmış ve ayrıca bir de videosunu çekmiştim. Buraya tıklayarak ayrıntılı yazımı, buraya tıklayarakta videomu izleyebilirsiniz.

4. Son olarak etek ve kol uçlarının toparlanması var. Bunu için yukarıda da bahsettiğim gibi şerit tela kullandım. Kumaşın üzerinde herhangi bir dikiş izi olmasını istemedim. Şerit telayı daha önce kullanmadığım için yanlış kullanarak işimi tamamen zorlaştırmışım. Bunu bitirdikten sonra anlamam kötü oldu ama sonuçta olması gerektiği gibi yaptığım için sorun olmadı.

   Şerit telanın beyaz kağıt kısmı ile telayı ayırmadan, tela kısmını kıvırmak istediğimiz kumaşa yerleştirerek kağıdın üzerinden ütüleyip yapışmasını sağlıyoruz. Yapıştıktan sonra beyaz kağıt kısmını çıkarıp kumaşı katlayarak kumaşın üzerinden tekrar ütülüyoruz.


   Aslında bu kadar kolayken ben tela ve kağıdı ayırdığım için çok kaydı benimde kıvırmam biraz zorlaştı.

SONUÇ:



Ben bu ceketi bayramda giymeyi düşünüyorum. Birde aynı kumaştan pantolon diktim. Bayram kombinimi instagramda paylaşırım inşallah oradan da takip edebilirsiniz. @asliafsaroglu :)

Sonucu nasıl buldunuz? Eğer dikmeyi denerseniz bana da göndermeyi unutmayın :))


Yorumlar

  1. Dikiş makinanın markası ve modeli nedir acaba ? ��

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Dergiye yada kalıplara nasıl ulaşabilriz

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık fakat kalıbı nasıl bulacağım?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder