STİLİSTLİK NEDİR? KENDİ KENDİME ÖĞRENEBİLİR MİYİM?? stilistlik#1


    Stilistliğe merak saldığımı belki bazılarınız biliyordur. Ben sadece dikmek değil aynı zamanda bir de tasarlayabilmeyi çok istiyorum. Bazen aklımda fikirler oluyor ama onları çizemediğim için aklımdakini gözlerimle göremiyorum.  Dikişi kendi kendime öğrenmişken belki bunu da kendi kendime biraz temellerini öğrenebilirim gibi bir düşünce belirdi aklımda bende kitaplar araştırmaya başladım. Devamı için DEVAM’ı tıklayın.

    Stilistlik: giyim piyasasında, el ile ya da bilgisayar ortamında, yeni ürünlerin tasarımını yapan kişiye stilist yapılan işe de stilistlik denir.

    D&R’ dan “Stilistlik: Silüet üzerinde çizimlerle model oluşturma ve geliştirme” kitabını buldum ve sipariş verdim.  (kitap için tıklayınız). Yakın zamanda da kitabı okumaya ve içerisindeki ödevleri yapmaya başladım. Baya ders kitabı gibi bir kitap.  Daha önce de D&R’ dan stilize figürler portfolyo kitabını almıştım. Bu kitapta eskiz defteri gibi A3 boyutunda içerisinde hazır figürler bulunan bir defter. İki kitabımı bir arada kullanıyorum şuan.

    Kitabın içinde bu tarz tüm modellerin neredeyse çizim örnekleri bulunmakta. Mesela burada etek için 4 farklı model görüyorsunuz diğer sayfalarda da farklı modeller mevcut. Bunun dışında yaka için, kol için, pantolon için aklınıza gelebilecek her şey için çizim örnekleri ve ödevleri içeriyor.


    Portfolyo defterimde ise bu şekilde pozlu modeller bulunuyor. İstediğiniz şekilde giydirip hangi kumaşı kullanmayı düşündüyseniz bir örneğini yanındaki boşluklara koyabiliyorsunuz.  (Portfolyodefterim için tıklayın.)



    Tam beceremesem de böyle şeylerin deneye deneye olacağını biliyorum. Bu yüzden aşamalarımı ne kadar ilerlediğimi neler öğrendiğimi de sizlerle paylaşmak istedim. Umarım bu yazı serisini beğenirsiniz ve sizlerde yararlanırsınız :)

kumaş desen örnekleri sulu boya ile
farklı yaka çizim denemelerim sulu boya ile
farklı yaka çizimlerim kurşun kalem ile

Yorumlar