BAHARLIK BASİT KAPİTONE CEKET NASIL DİKİLİR?


    Bugün sizlerle çok basit bir ceket dikimi paylaşmak istiyorum. İstanbul gezim öncesinde bir cekete ihtiyacım oldu ve bende elimde bulunan kapitone bir kumaştan çok basit az zamanınızı alacak bir ceket diktim.

    Ceket için 1 metre boyunda 150 cm eninde bir kapitone kumaş kullandım. Öncelikle eğer bluz dikimi videomu izlediyseniz (izlemediyseniz tıklayabilirsiniz), oradaki gibi dörde katladım. 2 kere eninden olacak şekilde.
     


    Daha sonra herhangi bir ceketimi üstüne koyarak kendi ölçülerime göre kestim. Kestikten sonra ikiye açtığınızda zaten basit bir üst görünümü almaya başladığını görebiliyoruz.  Bu konumdayken tam kol açıklığından başlayıp hiç dikişi bırakmadan etek ucuna kadar düz dikişle diktim.


    Ön tarafının tam ortasından makas yardımıyla kestim ve böylece ceket görünümü almış oldu. Bu kestiğim kısımları birer parmak içe katlayarak dikip temiz bir görünüm kazanmasını sağladım.


    Kollarını kısa kullanmak istiyorsanız direk içe katlayıp dikerek temizleyebilirsiniz ama ben daha uzun olmasını istediğim için, artan dikdörtgen kumaşlarımı kullandım. Bu kumaşı kol açıklığına yüzü yüzüne gelecek şekilde iğneledim ve dümdüz diktim.



    Yakayı toparlamak için de yakayı bir kumaşın üzerine yerleştirip yaklaşık 5 cm eninde yakanın bir kopyasını çıkardım ve bunu da yüzü yüzüne gelecek şekilde yerleştirerek iğneleyip diktim.  Ve daha sonra içe katlayıp ütüledim. 


    Son olarakta ceketin önü için yaptığım temizleme işleminin aynısını etek ucu için de uyguladım ve ceketim tamamlanmış oldu J

Yorumlar

  1. Youtube video atsaydiniz keşke

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orada da bir sürü dikiş videom var fark varmış gibi gelmiyor buradan da anlaşılır bence 😊

      Sil
  2. Merhaba ben dikiş dikmeye yeni başladım bi etek diktim senin videodan yararlanarak teşekkür ederim ama senden bi ricam var dikiş dikmeye yeni başladığım için dergilerde filan bi çok bilmediğim kelime var pervaz teğel tela filan hiç duymadığım kelimeler zamanın olduğunda bunların neler olduğunu anlatırsan çok sevinirim videolarını çok beğeniyorum umarım sürekli devam edersin sevgiyle kal 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen not aldım bu kelimelerle ilgili bir yazı ya da video yayınlamak herkes için yararlı olur :) Dikiş dikmeye başlamanada çok sevindim gerçekten çok mutluluk verici bir şey

      Sil
  3. Canim cok pratiksin cok tesekkurler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder