Nasıl pozitif biri olunur? Pozitif biri olmanın 5 yolu ✌🏻️


Bu aralar çok inandığım ve beni yeniden optimist bir insan yaptığına inandığım birkaç şeyden bahsetmek istiyorum bugün. Üniversitenin başladığı ilk iki yıl çok zor zamanlar geçirdim, bir türlü alışamadım ve bu durum beni içine kapanık, olumsuz, devamlı kötüyü düşünen bir insan olmama ortam hazırladı. Artık hiçbir şeyin güzel olmayacağından ne yaparsam yapıyim sonucunun kötü olacağını düşünmeye başlamıştım. Sizde böyle düşünüyorsanız okumaya devam edin.



    1. Bir uğraş edinmek: En önemlisini en başta söylüyorum hemen. Herhangi bir şey olabilir bu; boyama, dikiş, yazı yazma, bir enstrüman çalma, karakalem, fotoğrafçlık ve daha aklınıza gelebilecek bir sürü alan var ilginizi çekebilecek bir şey bulacağınızdan şüpheniz olmasın. Türkiye eğitim sistemi ve etraf neder kaygılarından dolayı çoğunlukla kimse istediği bir şeyi yapamıyor. Etrafınıza bir bakın herkesin başka hayalleri var sizinde öyle. Bu hayalleri ne olursa olsun gerçekleştirebilirsiniz. Bazısı 2 ay bazısı 2 yıl bazısı ise 20 yıl sürer belki. Ama çaba, inanç ve istekle başaramayacağınız bir şey yok.

    2. Herşeyde bir hayır vardır: Bu lafın doğruluğuna pek inanmıyordum açıkçası. Insan kötü bir ruh halindeyken bunda bir hayır vardır diyemiyor. Ama geçirdiğim iki korkunç yılın sonunda ben dikiş dikiyordum, örgü örüyordum, blog yazıyordu youtubea video koyuyordum ve daha bir sürü uğraş edinmiştim. Belki o iki yılı başka bir okulda geçirseydim bambaşka şeyler olacaktı. Ve ben neyi sevdiğimi farkedemeden Psikoloji Bölümü'nü bitirmiş olacaktım. Belki sevmediğim bir işte çalışacak ve hiç mutlu olamayacaktım. Bu yüzden diyorum ki tüm hayatı mutsuz geçirmek yerine belkide bir şeyleri farkedebilmemiz için bir süre mutsuz oluyoruz ve zor zamanlar geçiriyoruz. ;)

    3. Insanların ne düşündüğü o kadar da önemli değil: Sadece Türkiye de değil tüm dünyada birileri sizin hakkınızda konuşacaktır. Hep konuşacaktır ve hep sizin yaptığınız şeyler eleştirilecektir. Kimse mükemmel değildir ve bazı insanlar açık bulmak için yer ararlar. Bu yüzden insanların dediklerine göre yaşarsanız bir yaptığınız diyerini tutmaz birde bütün işlere aynı anda koşmanız gerekir. Unutmayın aynı anda herkesi mutlu edemezsiniz ama kendi mutluluğunuz sizin elinizde.

    4. Motivasyon: Bana göre en önemli maddelerden biri de bu. Bir işi istiyorken motivasyonunuz yerindeyken pozitif biri olmak çok kolay ama o motivasyon düşmeye başladığında yapamayacağım, çok kötü her şey cümleleri de peşinden gelmeye başlıyor. Bu yüzden motivasyonunuzu yüksek tutan şeyler yapmalısınız. Mesela benim bazı hayallerim var ve bu hayalleri yaşadığımı düşünmekten daha fazla hiçbir şey beni motive etmiyor. Bende bu hayallerimi düşünüyorum ve motivasyonum çoğunlukla azalmıyor buda beni daha pozitif bir insan yapıyor.

    5. Huzur: Yaşanılan ortamdaki huzur da bence kişinin pozitifliğini en çok etkileyen etkenlerden biri. Şuan nerede yaşadığınızı bilmiyorum; ailenizle, arkadaşlarınızla, yurtta... Nerede olursanız olun küçük huzursuzluklar insanı mahveder. Mesela bir arkadaşınızla hafif bir tartışma yaşarsınız ya da yaptı bir hareketi beğenmezsiniz, normalde olsa eve gider unutursunuz ama beraber yaşarken durum böyle olmuyor. Bu konuda adım atmak çözüm yolları bulmaya çalışmak yapılabilecek en güzel yoldur. :)

Yorumlar

  1. Herşeyde bir hayır vardır cümlesi benim yaşamımda en önemli ve en çok kullandığım cümledir.Gücüne çok inanıyorum bu cümlenin,beni çok rahatlatıyor.

    Birşeylerle uğraşmak en büyük terapi gerçekten.insanın evinde kendi kendine seanslar yaparak kendini tedavi etmesi gibi geliyor bana.hem de zevk alarak eğlenerek yapılan bir tedavi :)

    Ve bir yerde okumuştum ;başarılı insan tanımını "herhangi bir yerde, şartlar koşullar ne olursa olsun bir şekilde kendini mutlu eden insan" olarak yapmışlardı.

    Güzel bir yazı olmuş, bir işe başladığımda sizinkinin aksine herşeyin daha güzel olacağını düşünen bir insan olarak zevkle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benide kesinlikle rahatlatıyor. Eskiden hiç inanmazken hayat daha zordu ama şimdi bir zorlukla karşılaştığımda biliyorum herşeyin düzeleceğini :) O tanımda kesinlikle doğru ya kendini mutlu edebilen insan bencede başarılıdır. :)

      Çok teşekkür ederim hem okuyup hem de böyle güzel bir yorum yaptığınız için :)

      Sil
  2. Yazını çok beğendim. Ben de bu tarz yazılar yazıyorum. Bu aralar yazamıyorum ama bloğuma göz atmanı isterim. Kocaman sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende hemen göz atacağım :))

      Sil
  3. Kendimi iyi hissetmemi sağladı bu yazıyı okumak :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim amacımda buydu :))

      Sil
    2. Yalnız o herşeyde değil her şer de bir hayır vardır olacak 😊

      Sil
    3. Yalnız o herşeyde değil her şer de bir hayır vardır olacak 😊

      Sil
  4. Yazıyı çok beğendim. Okuduktan sonra negatiflik biraz azaldı. Teşekkür ederim. Olumsuz olaylardan sonra çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim inşallah her şey daha da güzelleşir :)

      Sil
  5. Böyle bir yazı yazdığın için çok teşekkür ederim 😊 🙏

    YanıtlaSil
  6. O kadar fazla şey var ki kafam çok karışık tercih dönemini yeni atlattım.youtube da seni takip ediyorum ama bloguna ilk defa baktım.Bu yazını okuyunca fark ettim ki rahatladım.teşekkur ederim küçücük bi abla dokunuşu sayesinde kafamda bişeyler şekillendi bu arada abla diyorum ama çok tatlısin ve benden daha küçük gösteriyosun düşüncelerinin olgunluğu beni cezbetti hersey için teşekkür ederim tekrar tekrar.biraz uzun oldu ama kusuruma bakma hakkını helal et başarılarının devamını dilerim takipteyim allahın izniyle��

    YanıtlaSil

Yorum Gönder