KLOŞ ETEK NASIL DİKİLİR?


Kloş etek dikimi için ben 2 metre boyunda 1.5 metre eninde siyah hafif likralı bir kumaş aldım. Zaten şubat kumaş alışverişi videomda da daha ayrıntılı anlatıyorum. Ama uzunluğunu istediğiniz gibi ayarlayabilmek için 3 metre boyunda 1.5 metre eninde almanı daha uygun olacaktır.

Kumaşı kesmeden önce boyundan 2 ye katlıyoruz. Katladıktan sonra mezura yardımıyla belimizin ya da eteğin belinin nerede durmasını istiyorsak oranın ölçüsünü alıyoruz. Ben belimin biraz altında olmasını istediğim için ölçtüğüm yer 70 cm idi. Kloş etek birnevi yuvarlak etek demek olduğu için çemberin çevresinden 2 x pi x r = çevre oluyor. Ben tam yuvarlak değil de yarım yuvarlak yaptığım için 70 i 3.14 e bölüyorum. Benim 22.29 çıktı bunu 22 olarakta alabiliriz.  Katladığımız köşelerden birinden başlayarak ve mezurayı ya da cetveli köşeden hiç ayırmadan 22 cm' e noktalar koyuyorum ve bu çizgileri birleştiriyorum.

Belimiz için olan açıklığı çizdikten sonra sıra etek boyunu ayarlamaya ve çizmeye geliyor. Etek boyu için benim kumaşım en başta da dediğim gibi 2 metre olduğundan eteğim biraz daha kısa oldu ama siz bu uzunluğu daha fazla kumaş alarak değiştirebilirsiniz. Ben eteğin beli için çizdiğim çizgilere mezuramı koyarak 85 cm' ye çizgiler çizdim siz yine bel için olan yarım yuvarlağı çizdiğiniz köşeye mezuranızı koyarak çizebilirsiniz. Yine aynı şekilde bu çizgileri birleştirdikten sonra kumaşı bu çizgileri takip ederek kesiyoruz.

Kestiğimiz eteğin tek açıklık kısmı en başta katladığımızda kat yeri olmayan taraf. Burayı da düz dikişle dikiyoruz.

Bel bandını yapmak için 75 cm uzunluğunda 10 cm eninde bir kumaş kesip bunu ikiye katlıyoruz. Uçları eteğin bel açıklığına gelecek şekilde yerleştirip dikerek eteğin belini toparlıyoruz. Son olarakta fermuarı dikiyoruz ve bitiyorr :)

Yorumlar