SÖMESTR TATİLİNDE YAPILABİLECEK 7 ŞEY


Merhabalar arkadaşlaar :) Herkesin tatili başladı artık, nasıl geçiyor bakalım ilk günleriniz. Youtube' ta Sedanur Durmuş adlı arkadaşım benden ara tatilde yapılabilecek aktiviteler adlı bir video istemişti. Ama ben ara tatildeki bütün yükleyeceğim videoları önceden çektiğim için bir blog yazısı yazmak istedim bu konuda. Umarım herkes kendine göre bir şey bulabilirr :) Ayrıca blogumu takip etmeyi ve aşağıya yorum bırakmayı unutmayın :)

1. Program oluşturmak
Bence program oluşturmak en önemli başlangıç olacaktır. Öncelikle neler yapacağınıza karar verip hepsini bir anda yapmaya çalışmak yerine günlere bölerek tatili en verimli şekilde geçirebilirsiniz. Ben bir program hazırladım ve kendim için yazıcıdan çıkardım sizde fotoğrafı farklı kaydedip yazıcıdan çıkararak kendi programınızı oluşturabilirsiniz :)
2. Organizasyon
Aylardır sizin toparlamanızı bekleyen dolaplarınızı, çekmecelerinizi düzenleyip kullanmadığınız şeyleri de ihtiyacı olanlara ya da kızılayın kıyafet kitap kutularına atabilirsiniz. Benim tatile girdiğim ilk gün yaptığım şey gardolabımı temizlemek oldu. En büyük boy 2 çöp poşetiyle kıyafet çıktı verilebilecek,  üzerime olmayan ya da büyük olan. :) Dolabım çok ferahladı hatta neleri vermeye karar verdiğim ve nasıl düzenlediğimle ilgili bir yazı yazmayı düşünüyorum. Çünkü biz kızların en zorlandığı şeylerden biri de giymediğimiz kıyafetleri atmak. Sanki bir gün giyecekmiş gibi tutuyoruz ama hiç giymiyoruz. 
3. Telefonsuz 1 Gün
Bu maddeyi kendimde denemek istiyorum bir gün. Ne kadar başarılı olurum kendime güvenemiyorum ama bir gün telefondan uzak kalmak bence insanı çok çok rahatlatan ve yeniden başlatan bir deney olabilir :) Eğer denerseniz bana yorum yazmayı unutmayınn :)


4. Kur' an-ı Kerim Okumayı Öğrenin
Eğer hala öğrenmediyseniz bence bu tatil harika bir fırsat olacaktır. Okuması bilen birinden yardım isteyebilirsiniz ya da öğrenmenize yardımcı olacak birçok siteden yararlanabilirsiniz. 


5. Bol Bol Kitap
Bu tatilde ilk kitabını okuduğum bir serinin diğer kitabını okumayı düşünüyorum. Bu seriyi kesinlikle öneririm. Anlatımı çok akıcı ve konusu da okuduğum çoğu kitaptan çok farklı. Serinin adı "Mara Dyer". İlk kitap "eksik parça", ikinci kitap ise "bıçak sırtı". 



6. Örgü Örmeyi Denediniz Mi?
Örgü örmenin yararlı pek çok deneyle ispatlanmıştır. Eğer canınız çok sıkılıyorsa alın elinize 2 şiş bir yün başlayın örmeye :)

7.Yoga ya da Spor
Son olarak ise sabah kalktığınızda kahvaltıdan önce ya da sonra 10 dakika bile olsa kısacık bir yoga, cardio ya da pilates videosu açarak vücudunuzu güne hazırlayıp enerjinizi gün boyu arttırmayı deneyebilirsinizz :)

Umarım yararlı bir yazı yazabilmişimdir. Düşüncelerinizi yorum olarak bırakmayı unutmayınn :)) Kendinize iyi bakın :)

Yorumlar

  1. güzel şeyler yazmışsın denicem inşallah ama bi konuda bir şey söylemek istiyorum yoga hinduizm dininin ibadet şekli bu şekilde ibadet ediyorlar ve bu ibadeti yapanlara da yogi deniyor bu konuyu araştırmanı öneririm çünkü bu bir spor değil bu nedenle bizim yapmamız sakıncalı olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben araştırdım tabiki bunları çünkü yogayı çok seviyorum :) yoganın meditasyon kısmı ya da dini olanları hinduizmle ilgili ama geri kalan esneme hareketleri, kilo vermr hareketleri, bağışıklık düzenleyici hareketler yoga adı altında geçen spor hareketleri. Aslında bir şeyin ne amaçla yapıldığıda çok önemli bence. Herkes secdeye gidebilir bu yüzden namazda niyet farz 😊

      Sil

Yorum Gönder