Yoga Nedir, Yoganın 5 Faydası | Aslı, 2015


    İyi akşamlar herkese :) Canım çok yazı yazmak istedi ve bende son zamanlarda tekrar başladığım yogadan bahsedeyim dedim. Yoga bir yandan egzersiz yaparken diğer yandan sizi dinlendiren bir meditasyon çeşidi bence.

    Ben açıkçası yoganın çakraları açıp sizi daha mutlu bir hayata kavuşturacağı gibi dedikodulara inanmıyorum. Benim yogayı sevme nedenim en başta vücudunuzu hafife canlandırıp, daha dingin hissetmenize imkan tanıması. Aynı zamanda kaç dakika yaparsanız yapın kendinizle baş başa kalabilmenizin bir yoludur yoga. Bazı zamanlar hayatın yoğunluğundan bir süre uzak kalmak uzun bir süre depresyon, bunalım, daralma tehlikesini ortadan kaldırabilir.

    Buda bende işe yarayan faydalarına getiriyor konumuzu. Araştırmalarım sonucunda yoganın faydalarını 5 maddeye indirdim. Bunlar:

1. Stresi Azaltır: Yoga yapmak biraz öncede bahsettiğim gibi vücudunuzu daha dingin bir hale getirirken kortizol miktarını da düşürür. Böylece bir rahatlama sağlayabilmenizi sağlar. Ayrıca bazı hareketleri aynı zamanda egzersiz yapmanızı sağlar. Birçok çalışmada hayatınızda belirli miktarda egzersiz olmasının, depresyon ilaçlarının etkileriyle aynı olduğu ve bununla birlikte egzersizin depresyon ilaçlarının yan etkilerine sahip olmadıkları görülmüştür.

2. Ağrıyı Azaltır: Yogadaki hareketler yoğun olarak omurga çevresindeki kasları hedef alır. Böylece sizinde kaslarınızdaki ağrıları azaltabilir. Kendimden örnek vermem gerekirse, benim boynumda boyun düzleşmesi var. Bu düzleşme, boynumda büyük bir ağrı yapıyor ve omzumda uyuşma yapıyor. Yoga yaptığımda bu ağrı ve uyuşmanın çok az olduğunu görüyorum.

3. Esneklik Kazandırır: Çocukken esnek olan bedenlerimiz zaman geçtikçe esnekliğini kaybetmeye başlar. Bunu bazen ayağınızın ucuna düşen bir şeyi alamadığınızda belki farkediyorsunuzdur. Yoga bir dizi esneme hareketlerinden oluşuyor. Ve bu hareketler birleşmeye başlamış kaslarınızın açılmasına ve esnemesine yardımcı oluyor. Bu esneklikte yine ağrılarınızın azalmasında, daha iyi bir duruş kazanmanızda gibi konularda başrolü oynuyor.

4. Kilo Verdirir: Bazı özel yoga çeşitleriyle dolaşım ve sindirimi hızlandırmanız mümkün. Bu tarz yoga çeşitleriyle hazımsızlığı giderebilir, metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Buda sizin daha hızlı kilo vermenize yardımcı olur. Tabiki tek başına size çok kilo verdiremez. Ancak yanında birde cardio tarzı bir spor yaptığınızda normalde kaybedeceğiniz kilodan daha fazlasını kaybetmenize yardımcı olur.

5. Uyumayı Kolaylaştırır: Yatmadan hemen önce yapılan bazı yoga çeşitleriyle gerçekten de uyumanızı kolaylaştırmanız mümkün. Yine deneyimlerimden aktarıyorum: uyku problemi çeken biri olarak devamlı daha kolay uyuyabilme yollarını araştırdım. Sonuç olarak her zaman gün içerisinde sadece yoga değil herhangi bir spor yaptığınızda uyumanız çok kolaylaşıyorç Birde yatmadan yoga yaparsanız vüdunuzun ve zihninizin tamamen rahatlamasını sağlayabilirsiniz. ,

    Benim bugünkü yazım bu kadardı. Umarım yararlı olabilmişimdir. Bir dahaki yazıda görüşmek üzere hoşçakalıın :)

Yorumlar

Yorum Gönder