YILBAŞI DEKORASYONLARI, DIY VE DEKORASYON FİKİRLERİ




    Merhabalar bugün çok uğraştığım bir yılbaşı dekorasyonları diy yazısı paylaşıyorum sizinle. Ayrıca nasıl yapıldıkları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için yazının sonundaki videomuda izleyebilirsiniz.

1.YILBAŞI AĞACI/CHRİSTMAS TREE

    Öncelikle ilk DIY olan yılbaşı ağacından bahsetmek istiyorum. Biz ailecek yılbaşını kutlayan bir aile değiliz ama ben her zaman renkleri ve abartılı dekorasyonları aşırı sevdiğimden yılbaşı/christmas her zaman ilgimi çeken bir dönem olmuştur. Bu yüzden bu yıl kendi masamı dekore etmeye karar verdim ve masama ait bir yılbaşı/çam ağacı yaptım. :)

    Bu ağacı yapmak için karton, cetvel, tutkal, yeşil iplik, makas ve seraya ihtiyacınız olacak.

    Öncelikle kartonun üzerine, köşesinden başlayarak çam ağacının boyutunun ne olmasını istiyorsanız o uzunlukta çizgiler çiziyorsunuz. (Ben 30 santimetre yaptım) Daha sonra bu çizgileri birleştirip kestiğimizde bir çeyrek daire elde ediyoruz ve bunu koni şeklini alacak şekilde katlayıp bantladıktan sonra sera ile koniyi kaplıyoruz. Serayı düzgün kaplamaya zahmet etmenize gerek yok önemli olan kartonun tamamının kaplanması.

    Tutkal ile suyu biraz karıştırıp yeşil iplikleri tutkala batırıp koninin üzerini tamamen kaplayacak şekilde sarmaya başlıyoruz.

    Yaklaşık bir saat kurumaya bıraktıktan sonra kartonu ve serayı ipten ayırıryoruz. Ve istediğimiz gibi dekore etmeye başlıyoruz. Ben silikon tabancasıyla renkli taşlarla dekore etmeye karar verdim. :)

2.ÇORAPTAN KARDAN ADAM DIY

    İkinci olarak çok tatlı kardan adamlar yapacağız. Malzeme olarak beyaz bir çorap, makas, iplik, kullanmadığınız bir kazak ve pirinç gerekli.

    Çorabı topuğuna kadar pirinç ile dolduruyorum. Açıkta kalan ağzını bir ip ile bağlayıp, fazlalıklarını kesiyoruz. Kafasını yapmak için başka bir ip ile ortasından sıkarak bağlıyoruz. Daha sonra kazağın kolundan yaklaşık 10 santimetre kesiyorum ve tersine çevirip açıkta kalan uçlarından bir ucunu bağlayıp düzüne çeviriyorum.

    Atkısı içinde yine kazağın kolundan ince uzun bir parça kesip boynuna bağladım ve gözleri ağzını yapmak için toplu iğneler kullandım.

3. NESCAFE BARDAĞINDA CANDYCANELER

    Son DIY'da da kulbu kırılmış nescafe kupasının kırılan yerini gizlemek için renkli bantlarla etrafını sardıktan sonra içerisini renkli taşlarla doldurdum ve kardeşimin makrodan aldığı şeker çubuklarını taşların arasına yerleştirdim. :)

Bugünlük yaptığım diylar bu kadardı. Amacım yılbaşını kutlamak geleneklerimizde olmayan bir şeyi yansıtmak değil, sadece kutlayanlara fikir vermek ve açıkçası odamı kışın bile rengarenk yapabilmek. Zaten sanırım yılbaşıyla alakalı olan tek şey ağaç ama yinede ben çok beğenerek yaptım umarım sizlerde beğenirsinizz :)

Videomu da buradan izleyebilirsinizz. :)











Yorumlar

  1. Aslı merhaba,ağacı çok sevdim,yapmak isterim ve sen de çok tatlısın :) Ben de ağaçlı falan hiç kutlama yapmadım ama düşünüyorum da hediyeleşmenin ,bir ağaç süslemenin olumsuz bir yanı yok ki aslında...sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle bende öyle düşünüyorum beğenmene ve yanlış anlaşılmamama çok sevindimm😊😊❤️

      Sil
  2. Ben hıc kutlamıyorum. Cunku dınımızde boyle bır gun yok. Ve yaptıgımız işlerle onlara benzıyoruz.. Ben zannmca bıraz karsıyım. Ama o gun dye degıl de, hedıyelesmek sunnet, oldugu ıcın hedıyelesılebılır, dıye dusunmekteyım. Bu arada gercekten bnde senı cok sewıyorum cok tatlısın masallh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ediyorum sende çpk tatlısıınn ❤️ Diğer konuda da evet katılıyorum bende sana bende ailemde daha önce hiç kutlamadık, ben sadece rengarenk olmasını ve ışıklarını seviyorum zaten :D:D

      Sil

Yorum Gönder