YGS-LYS SOHBETİ: İpuçları ve Tavsiyeler | Aslı, 2015


    Bugün sizlerle hem Youtube kanalımda hem de burada aynı konuyu paylaşmak istedim. Başlıktan da anlayacağınız üzere bir ders çalışma ipuçları ve tavsiyeleri yazısı olacak. Liseyi bitireli 3 yıl olduğu için artık bu tarz bir yazı yazabilirim gibi geldi :)

    1. HEDEF
 Bence en önemli madde bu, o yüzden en başa yazıyorum. Ben eğer tekrar sınava çalışıyor olsaydım kesinlikle en çok neyi istediğime karar verirdim. Evet 17-18 yaşında bir çocuk için çok zor ne istediğini bilmek, hatta imkansız. Ama her insanın hayatında yapmak istediği, yapmaktan zevk aldığı (farkında bile olmasa) bazı şeyler vardır. Öncelikle o şeye odaklanın. 

  Ben her zaman herkesin yeteneği var, benim neden yok diye söylenip duruyordum.Ama eğer ne yeteneğiniz olduğunu aramazsanız hiç bir zaman bulamazsınız. Oturup söylenmekle elinize bir şey geçmeyecektir malesef. Bu yüzden eğer tekrar liseye başlasaydım her yıl farklı kulüplere katılırdım. Yazları boş geçirmek yerine belediyenin açtığı bedava kurslara katılırdım ya da bir kaç tane fotoğrafçılık kursuna giderdim. İllaki ilgimi çeken şeyi bulurdum.

  Ayrıca hedef belirlemenizde yardımcı olacak bir diğer madde aklınızdaki işlerle ilgili o işi yapan kişilerle görüşmek. Mesela doktor mu olmak istiyorsunuz, en basitinden bir sağlık ocağına gidin ve aile hekiminizle konuşun ya da kırtasiye mi açmak istiyorsunuz girin bir kırtasiyeye sorun. Bazen  hayalinizde düşündüğünüz şey gerçek hayattakiyle örtüşmeyebiliyor.

    2. DERS ÇALIŞMAK


  Hedefinizi belirledikten sonra artık ders çalışma konusuna geçebilirsiniz. Bu konu başlığı altında ilk vurgulamak istediğim YGS' de Türkçe en önemli ders. Elinizden gelenden daha fazlasını yapın. Puan getirisi hangi bölümde olursanız olun çok yüksek bu yüzden de sorular bin katı daha zor ve uzun. Ama bir şekilde insanların sıralanması gerekiyor ve bence bu işi yapan ders Türkçe. 

  Diğer belirtmek istediğim nokta ise deliler gibi bütün paranızı test kitaplarına dökmeyin. O yayının ki daha iyiymiş onuda alıyim demeyin. Önce elinizdekini bitirin. Sınavlar bittikten sonra o kadar boş kitabı atmak zorunda kaldım ki, resmen para savuruyor gibi hissettim kendimi. :D

     3. DİKKAT
  Bu  aslında sadece ygs-lys için değil hayatınızın tümünde ders çalışıyorsanız uygulamanız gereken bir madde. Dikkatinizi dağıtan etkenleri ders çalışırken uzakta tutun. Örneğin telefon insanın saatlerini yiyor ve farkına bile varmıyoruz, ama ders çalışma bahanesiyle masada oturduğumuz için de zihnimiz yoruluyor. 

  Müzik meselesinde de bir hocamız sözlerini bildiğiniz bir müziğin odaklanmanıza yardımcı olacağını söylese de ben bunun kişiden kişiye ve dersten derse değiştiğini düşünüyorum.

  Yatakta çalışmaya gelirsek bir psikoloji seminerinde yatağı sadece uyumak amacıyla kullandığınızda uykunuzun kalitesinin daha çok artacağını dinledim. Yani yatakta ders çalıştığınızda, müzik dinlediğinizde yani hemen hemen yatakta yaşamaya başladığınızda beyniniz yatağın uyumak amacıyla kullanıldığını düşünmüyor ve uyumak için yattığınızda da uyumanızı engelliyor. Bu yüzden yeni neslin en büyük problemlerinden biri uyku bence. 

    4. PANİK
 Ben son olarak da sınav anında veya daha öncesinde yapılan panikten bahsetmek istiyorum. Bu panik videomda da açıkladığım gibi sizin çalışmanızı engelleyebilir ve sınav anında da soruları çözmenizi engeller. Panik tabi ki olmalı eğer olmasaydı çalışmak için bir dürtünüz de olmazdı. Önemli olan bu paniği kontrol altında tutabilmek ve sizi engellemesine izin vermemek.

    Umarım bilgilendirici bir video ve yazı yayınlayabilmişimdir. Eğer herhangi bir sorunuz olursa videomun altına ya da buraya soru olarak bırakabilirsiniz. Bir dahaki yayında görüşmek üzere hoşçakalıın :))



Yorumlar

  1. Çok doğru bir sıralama olmuş. Hedef, ders çalışma, dikkat ve panik:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder