KIŞLIK CEKET NASIL DİKİLİR? (BURDA 02/2015 123 NUMARA)


    Merhabalar arkadaşlar :) Bugün sizlerle Burda dergisi şubat ayı sayısındaki 123 numaralı ceketi nasıl diktiğimi paylaşacağım :) 
   
    1.  Her zamanki gibi işe öncelikle kalıbı çıkararak başlıyoruz. Kalıbı çizerken farketmemiştim ama bu ceket baya bol bir ceketmiş. 36 beden kalıbı çıkarmama rağmen sanki en büyük beden kalınını çıkarmışım gibi oldu. Bende o kadar boş sevmediğim için biraz küçülttüm. Sizde aşırı boş sevmiyorsanız ya 1-2 beden küçüğünü kesin ya da kendiniz biraz küçültebilirsiniz.


    2. İkinci olarak eğer arka ceketin ortasını dikmek gerekiyorsa onu dikiyoruz. Bu aşamada her zaman arka taraftan başlıyoruz. Daha sonra ise onun üzerine inşa ederek ilerliyoruz. Eğer roba ve benzeri bir parçamızda olsaydı yine ilk onu dikecektik. 


    3. Ön iki ceket parçasını yüzü yüzüne gelecek şekilde arka ceketin üzerine koyup yan ve omuz dikişlerini dikiyoruz. 

    4. Yan dikişleri diktikten sonra ön pervazı ceketin iç tarafına tersi üstte olacak şekilde koyup kenarlarından dikiyoruz ve düzüne çevirip düzgünce ütülüyoruz.


   5. Şimdi geldik biraz daha zor kısımlara. Kolları dikmeden önce yakayı dikersek daha az kumaşla uğraşacağımız için daha rahat dikeriz. Yaka parçaları biraz daha farklı olsa da daha önce diktiğimiz gibi aynı şekilde dikmemiz gerekiyor. Önce iki yaka parçasını yüzleri  yüzlerine gelecek şekilde koyup yan ve üst dikişini dikip tersine çeviriyoruz. Daha sonra 5 numaralı parça ile yakayı birleştiriyoruz ve ortaya çıkan parçayı ana parçanın üzerindeki yaka boşluğuna iğneleyip baştan sona dikiyoruz. 



   6. Kolların dikimi için, kol dikimini ayrıntılı olarak anlattığım şu yayını ziyaret edebilirsiniz.

   7. Eğer dilerseniz cekete cepte ekleyebilirsiniz. Cep eklemek için öncelikle yan dikişleri dikerken kalıbı çıkarırken işaretlediğiniz cep boşluklarını dikmeyin ve kestiğiniz cep parçalarını yüzü yüzüne gelecek şekilde üst üste koyup düz kenarı hariç diğer kenarlarını dikin. Daha sonra kol diker gibi boşluğa cebi dikeceksiniz.

   8. Son olarak da etek uçlarını ve kol uçlarını bir santim içe kıvırarak dikin.

    İşte bu ceketi dikmesi bu kadar kolaydı :) Umarım anlaşılır bir şekilde anlatabilmişimdir. :) 

Yorumlar

  1. Çok güzel bir yazı olmuş emeğinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum beğenmeniz beni çok mutlu etti ☺️☺️

      Sil
  2. Anlatımın ve dikişin gayet güzel canım eline emeğine sağlık ,mutlulukla giyesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Anlatım konusunda hep yetersiz buluyorum aslında kendimi ama anlaşılır olduğunu söylemenize çok sevindim 😊😊

      Sil
  3. Çok güzel olmuş canım eline sağlık güzel günlerde kullan nacizhane tavsiyem içini astarlarsan daha temiz dikiş olur onun dışında üzerinde güzel gülen yüzünle paylaşımını bekliyorum. Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel olmuş canım eline sağlık güzel günlerde kullan nacizhane tavsiyem içini astarlarsan daha temiz dikiş olur onun dışında üzerinde güzel gülen yüzünle paylaşımını bekliyorum. Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tavsiyelerinizi hep dikkate alıyorum. astar dikmeyi daha öğrenemedim :) ama en yakın zamanda deneyerek öğrenicem inşallah :)

      Sil

Yorum Gönder