10 ADIMDA ÇİKOLATALI SUFLE NASIL YAPILIR?

    Masterchef programını hiç izlediniz mi? Benim en sevdiğim yarışma programı sanırım. O insanların ne kadar iyi yemek yaptıklarını tahmin bile edemiyorum, görünüşleri bu kadar harikayken. :) Konumuza dönmek gerekirse geçen gün bir bölümü izliyordum yine, yarışmacılardan peynirli, frambuazlı ve çikolatalı sufle yapılması istendi. O kadar güzel gözüküyordu ki bizim evde bir sufle sevdası başladı. O kadar da kolay yapılabilen bir şey değilmiş anlayacağınız ama ben öyle bir tarif buldum ki herkesin yapabileceğine adım kadar eminim :) Ben denedim oldu...

    MALZEMELER:

188 gram süt (yaklaşık 1 su bardağı)
34 gram un (yarım çay bardağı)
34 gram yağ
98 gram pudra şekeri (1 çay bardağı)
3 yumurtanın sarısı
3 yumurtanın beyazı
135 gram bitter çikolata
7 gram tuz

    YAPILIŞI

1.ADIM
İlk olarak fırınımızı 190 dereceye ayarlıyoruz.

2.ADIM
Daha sonra suflenin kabına yapışmaması için içine bir parça tereyağı koyup bir peçete yardımıyla iyice her yerine sürüyoruz. Arkasından suflenin yapışmayacağına emin olmak için bir miktar şekeri kaba döküp yer herine yapışmasını sağlıyoruz.

3.ADIM
Bu adımda un, tereyağı ve tuzu bir kapta el ile ya da bir tahta kaşık yardımıyla hamur kıvamına gelene kadar bir kaç dakika karıştırıyoruz.

4.ADIM
Sütü ve şekerin 75 gramını bir sos tavasına ya da küçük bir tencereye alıp orta ateşte kaynatıyoruz.

5.ADIM
Kaynayan süte 3.adımda hazırladığımız un yağ karışımını ekliyoruz. Düşük ateşte kıvam alana ve parça kalmayana kadar karıştırıyoruz. (yaklaşık 4 dakika)

6.ADIM
Karışımın altını kapatıp çikolatayı ekleyip, çikolata tamamen eriyene kadar karıştırmaya devam ediyoruz.

7.ADIM
Çikolata eridikten sonra yumurta sarılarını da ekleyip, yumurta sarısının pişmemesi için hızlıca karıştırıyoruz. 

8.ADIM
Eğer tatlıyı hemen sunmayacaksanız buraya kadar hazırlamış olduğunuz karışımı bir kaba alıp 1 haftaya kadar dolapta saklayabilirsiniz.
Eğer tatlıyı hemen yapacaksanız bu adım ile devam edebilirsiniz.
Yumurta beyazlarını bir kaba alıp yüksek hızda köpürene kadar bir mikser yardımıyla çırpın. Şekerden geriye kalanı ekleyip çırpmaya devam edin. (2-3 dakika)

9.ADIM


Kabaran yumurta beyazını çikolatalı karışımın içine ekleyin ve karıştırın. Bu aşamadaki en önemli nokta çırpmadan karıştırmaya özen göstermek. Eğer çırpar gibi karıştırırsanız sufleniz istediğiniz şekilde kabarmayacaktır.

10.ADIM

Karışımı kaplarınıza doldurun. Doldurduktan sonra tabanına birkaç kere vurarak üzerinin düz bir zemin olmasını sağlayın ve önceden ısıtttığınız fırına atın :) 15 dakika pişirin.
Sufleniz hazırr! :)

Yorumlar

  1. Eline sağlık canım çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım, tadı da çok güzeldi :)

      Sil
  2. Sufleyi çok severim ama hep satın yedim. Denenesi bir tarifmiş, teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok seviyorsan krsinliklr denemelisin :) Dışarıda yediklerimden çok daha güzel oldu

      Sil
  3. Merhaba, ellerinize sağlık harika görünüyor.
    Blogunuzu yeni keşfettim, takipteyim.
    Bloguma da beklerim.

    www.gripalyaco.com

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim çok :) Hoşgeldiniz blogumada :)

      Sil
  4. Çok güzel çokta severim ama tembelliğimden elim gitmiyor bir türlü. Alıştım tek seferde bütün malzemeleri karıştırıp ıslak kek yapmaya, zor geliyor bunlar. :) eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha oda güzel ama :) Birgün belki denerseniz bu tarifi kullanırsınız :)))

      Sil

Yorum Gönder