Yaka ve kollara şifon parçayla pervaz nasıl yapılır?

     Bugün ki yayınımda sizlerle yeni bir dikiş deneyimimi paylaşacağım. Geçenlerde 2 kumaşım yanyana durmuşlar ve birbirlerine ne kadar yakıştıklarını konuşuyorlardı :D Bende onları ayırmamaya karar verdim ve hemen basit bir tişört diktim.

    Daha sonra bu bluzun yaka ve kol kenarlarını toparlarken şifon bir kumaşı kullandım. Öncelikle şifon kumaştan 3 adet eni 10 cm olan uzun parçalar kestim. Bu parçalardan 2 tanesinin uzunluğu kol açıklığının uzunluğundayken diğeri yaka açıklığının uzunluğunda. Bu parçaları 2 ye katlayıp düzgünce ütülememiz gerekiyor.






    Buradan sonra iğnelemek ve dikmek kaldı. :) 
    Öncelikle yakayı dikelim :) Yaka için kestiğiniz şifon parçanın kesilmiş kısmı ile yakanın kesilmiş kısmını üst üste getirerek iğneliyorsunuz. Yakaya iğneledikten sonra iğnelerin üzerinden dikiyorsunuz. Diktikten sonra 5 cm çok geniş olacağından tekrar katlamamız gerekiyor. Düzgünce içe katlayıp, biraz önce diktiğimiz dikiş çizgisinin üzerinden tekrar dikiyoruz. Sonuç fotoğraftaki gibi oluyor. Ben çok beğendim, bluza çok farklı bir hava kattı :) Aynı şeyi tuniğime de yaptım. Ama yaka kısmı şaldan dolayı görünmeyeceği için şifon parçayı etek ucuna ekledim. :)



    Bir de kol için olan kısmı anlatıyim. Bunun için de kestiğiniz şifon parçanın kesilmiş kısmı ile kolun kesilmiş kısmını üst üste getirerek iğneliyorsunuz. İğnelediğiniz yerden diktikten sonra içe katlayıp dikişin üzerinden tekrar dikiyorsunuz. Böylece kenarda biye gibi durmuş oluyor. :)




    Umarım düzgünce açıklayabilmişimdir. :) 
    
    Açıklayamadığım bir kısım olursa sormaya çekinmeyin. Bir dahaki yazıda görüşmek üzeree xx

Yorumlar

  1. Güzel paylaşımın için teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. valla dikişe özendiriyorsunuz beni yakında bir kursa gidersem hiç şaşmayın :) güzel paylaşım tebrikler.

    bnde beklerim bloguma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa çok sevindim böyle düşünmenizee :)) Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Veee bundan başka kimse de yok.İşin en keyifli kısmı:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle en sevdiğim kısmı hemde :D

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Sayende dikis makinası diye kafayı yiyorum, :) geçici hevestir diye kimse desteklemiyor beni.ama ben çılgınca dikmek istiyorum 😅beceriksiz de bi insanım ama sana güveniyorum takip edip öğrenci inşallah.para biriktirmek almak istiyorumartık tesettur pahali kılıfı canıma tak etti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha aynı bende öyleydim:DD Göster herkese geçici bir heves olmadığını :)) ben beceriksizliğe çok inanmıyorum. Bence yetenek çabalamadan yapabilmektir. Ama yetenekli olmayan bizler çabalayarak yeteneklilerden daha iyi bile yapabilirizz :))))

      Sil

Yorum Gönder