TEMEL DİKİŞ TEKNİKLERİ: Kol nasıl dikilir?

    Dikiş dikmeye ilk başladığımda korkulu rüyam olan kolun kol evine oturtulması ve dikilmesi ile ilgili öğrendiklerimi paylaşmak istiyorum. :) 
Öncelikle kullandığınız patron parçaları hazırsa (Burda dergisinden veya benzeri bir hazır kalıp) aynı sayının kalıplarını kullanmaya çalışın. Çünkü hazır kalıplarda kol ve kol evi birbirine tam uygun olarak çiziliyor.
    Çoğunlukla 3 numaralı kalıp kol kalıbı olurken eğer ceket veya gömlek dikiyorsanız iki parça kol kalıbı olup 3-4 numaraları kalıpları birleştirerek kol elde edersiniz. 

Ben pratik dikiş dergisinin 3. sayısından bir kalıp kullandım. 



    Kolu kestikten sonra karşımıza fotoğraftaki bir parça çıkacak. Bu parçayı ikiye katlayıp uzunlamasına dikiyoruz. Bu kısımı sıkı bir dikiş ayarıyla dikmeniz en büyük önerim olacak. Çünkü kol hareket eden bir yer olduğu için dikişler kısa sürede açılabilir.



    Kol evine oturtmak için vereceğim ipucu: dikmeden önce deneyin!! Gerçekten en önemli şey sanırım bu. İğneleyin, teyelleyin, giyin.


    Fotoğraftaki gibi kol parçasının yüzünden kol altını (dikişli kısmı), ana parçanın yüzüne kol altına dik bir şekilde düzgünce iğneleyin.



    
    2-3 iğne taktıktan sonra ana parçayı tersine çevirin ve kol parçası ana parçanın içinde kalsın. Fotoğraftaki gibi olduktan sonra tamamını iğneleyin. 
    Eğer kol parçası kol evinden dar olursa ve boşluk kalırsa iğneleri sökün ve ana parçanın koltuk altındaki dikişin yanından daraltacak şekilde bir dikiş daha geçin. Tekrar az önce anlattığım gibi kol parçasını kol evine düzgünce iğneleyin. 
    Eğer kol evi kol parçasından dar olur ise o zaman da kol parçasındaki kol uzunluğu dikişini biraz daha iç taraftan dikip tekrardan iğneleyin. Tam oturduğunda ise düzgünce dikin. :) 
    Bir kere eliniz alıştığında çok rahat bir şekilde yapabilmeye başlayacağınıza eminim. Hayatın her yerinde zaten geçerli bir kural bu: bir şeye çaba harcadığınız da karşılığını alırsınız.  





Not: Ben profesyonel biri değilim ama herhangi bir sorunuz olduğunda yardım etmek için elimden geleni yaparım. :) Yorumlarınızı bekliyorumm

Yorumlar

  1. Bende dikiş kursuna gittim ama sadece bir ay içimde kaldı.. ne kadar da güzel anlatmışsınız kıskandım doğrusu keşke bende dikebilsem :(
    Bende sizi takibe aldım görüşürüz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biraz uğraşırsanız kesinlikle dikebilirsiniz eminim :)) Kendinize güvenin ve hoşgeldiniz bloguma :)

      Sil

Yorum Gönder