Pantolon etek nasıl dikilir?

    
    Merhabalar arkadaşlar :) Bugün sizinle nasıl pantolon etek diktiğimi paylaşacağım. Umarım hoşunuza gider ve dikişle uğraşıyorsanız siz de denersiniz:)

    Öncelikle kumaş olarak 145cm x 200cm armür kumaş kullandım. Kumaşı kumasfirsati.com 'dan almıştım. Kalıp olarak ise Burda dergisi Mart 2015 sayısının 126 numaralı kalıbını kullandım. Ancak ben amatör dikiş diken biri olduğum için nasıl dikildiğinin anlatıldığı yerleri genellikle tam olarak anlamıyorum :D O yüzden biraz değiştirip kolaylaştırdım.


    İşe dergideki kalıpları bir parşömen kağıdına geçirmekle başlıyoruz. Parşömen kağıdını herhangi bir kırtasiyeden alabilirsiniz. Kalıpları düzgünce parşömen kağıdına geçirdikten sonra bu 3 parçayı kumaşa iğneleyip kalıplardaki herşeyi kumaşada çiziyoruz.




    Kalıpları kumaşa geçirdikten ve kumaşı kalıpların dışında 1.5cm kadar dikiş payı bırakarak kestikten sonra arka etekteki pensleri düzgünce dikiyoruz. Daha sonra ön etekteki pileyi de kenardan ortaya doğru olacak şekilde katlayıp dikiyoruz.





    Pile ve pensleri diktikten sonra arka etek ve ön etekleri birbirine birleştirecek şekilde kenarlardan dikiyoruz. Böylece elimizde iki bacak için parça oluyor. Sıra geldi bunları birleştirmeye :)

    Pantolon dikmek sandığınızdan çok daha kolay. Bu iki parçadan birini tersine çevirdikten sonra düzgün olanı diğerinin içine yüzü yüze gelecek şekilde koyuyoruz. Daha sonra ağ kısmını, arkadan fermuar açıklığına kadar dikiyoruz.


    Fermuarı dikmek için, öncelikle pantolonun kalıbında bulunan açıklık pervazlarını içe ütüleyip fermuarı yerleştiriyoruz.  Sonra da fermuarın kenarlarından dikiyoruz. Ben fermuar gözükmesin diye tam kenarlarından değil de biraz pay bırakarak diktim.


    Son olarak bel kısmını 2-3 cm içe kıvırıp diktiğimizde pantolonumuz bitmiş oluyorr :) Kombin fotoğraflarını önümüzdeki hafta paylaşacağım :) Takipte kalın :) Açıklayamadığım bir yer olursa sormaktan çekinmeyin :) 


Yorumlar

  1. Ne kadar yeteneklisiniz. Benim annem de dikiş dikerdi biz küçükken ama ben hiç cesaret edemem sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim :) Bence sizde bir başlasanız kesinlikle devamı gelir ve başarılı olursunuz :)

      Sil
  2. Dikiş maceran hayırlı olsun .Bloğunu izlemedeyim yeni paylaşımlarını bekliyorum. Bu güzel detaylı paylaşımın için teşekkürler. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler canım :) Hoşgeldin bloguma daa :)) benden de sana kocaman sevgiler :))

      Sil
  3. bloğun hayırlı olsun.anlatım için teşekkürler.izlemedeyim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler :) Hoşgeldiniz blogumaa :))

      Sil
  4. Bloğun hayırlı ugurlu olsun canım öncelikle:)Anlatımın da gayet güzel ve açıklayıcı olmuş.Ahh bu dikiş öyle bir şey ki hastalık gibi,bir de yan etkileri var kumaş ve dikiş malzemesi alma ve hiç doymama gibi:):):)Ama iyi ki de dikebiliyoruzzz:):)):)Ben de beklerim canım.http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende hoşgeldin canım :) Valla beni özetledin :D Bütün paramı dikişe yatırsam yinede yetmez gibi geliyor :))) Ama dediğin gibi iyi ki dikebiliyoruz :))

      Sil
  5. Çok sevdim ben bu pantolon eteği ^^ Birde kendin dikince eminim çok daha zevkli oluyordur giymesi üzerinde taşıması :)) bende kendimi dikiş makinasının önüne atacağım günleri bekliyorum şu üniversiteye alnımın akıyla bir atayım da kendimi az kaldı :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin bile edemezsin ne kadar zevkli olduğunu :) Eğer geliyorsa içinden dikiş dikmek eminim sende bu duyguları yaşayacaksın ve diktiğin herşeyi de gururla giyeceksin :) Üniversite işi de umarım içinden geldiği gibi güzelce olur :)

      Sil
  6. Canım beden olarak hangisini çıkardın ben normalde 38 giyiyorum burda kalıpları buyuk falan diye duydum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalıplar gerçekten de büyük oluyor. Ben 36 giyiyorum normalde kalıp olarakta dikiş payı vermeden 36 yı kesiyorum. Dikiş payını kapatınca tam oluyor.

      Sil
    2. Oo baya büyükmüş bende birkaç denemeden sonra anlarım sanırım. Çok sağol aslıcım :*

      Sil
    3. Oo baya büyükmüş bende birkaç denemeden sonra anlarım sanırım. Çok sağol aslıcım :*

      Sil
  7. Ben pili kısmını anlamadım benim yaptığımda bir türlü neresi nereye gelecek anlayamadım

    YanıtlaSil
  8. Ben pili kısmını anlamadım benim yaptığımda bir türlü neresi nereye gelecek anlayamadım

    YanıtlaSil
  9. Merhaba 👋 ben dikişe yeni başladım ve seni çok sıkı takip ediyorum burda dergisi almaya başladım ama içindeki bazı kelimeleri anlayamıyorum teğel pervaz tela vb. Bunları açıklarmısın bu arada pantolon eteğin çok şirin olmuş ben kendime hiç yakıştıramıyorum nedense neyse sevgiyle kal 😊

    YanıtlaSil
  10. bende dikiş ögrenmek istiyorum yardimci olurmusunuz....

    YanıtlaSil
  11. Paça genişliği kac cm acaba?

    YanıtlaSil
  12. Paça genişliği kac cm acaba?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder